Geheime nota: Molukse treinkapers door kogelregen gedood

Ik werkte toen bij Hij mode in Assen en Groningen als stagiare ,   Iedereen wist dit omdat de Molukse familie van de kapers het rondspraken, van Agt moet het geweten hebben, hij speelt dat hij het niet weet. Ik kijk er van op dat het staatsgeheim is, of was. We konden toen alleen met de bus naar Assen over de snelweg, alleen de bus dus geen autoverkeer. Steeds stond daar die trein in de verte. De vroege ochtend dat de trein werd aangevallen kwamen er starfighters langs mijn flat in Groningen, later bleek waarom. Er kwam een man uit Elst om, die ging staan ondanks dat de militairen door mefafoons riepen dat iedereen plat moest gaan liggen, dus het was helder waarom. Die man was een vriend van mijn ouders.Later kwam er een oom van de kapers zwarte t-shirts kopen bij Hij, die zei ook dat ze door vele kogels gedood waren. Ik zal nooit Dominee Metiari vergeten die bemiddelde, een Molukse predikant, het mocht niet baten. De kapers schoten eerst gijzelaars dood om hun eissen kracht bij te zetten, medelijden had ik met de ouders, hun kinderen waren rond de 20 jaar ongeveer, toen mijn leeftijds genoten.Molukkers ken ik als zeer vriendelijke mensen , ze zijn erg Oranje gezind, wellicht nog. AZ

http://m.volkskrant.nl/vk/m/nl/2686/Binnenland/article/detail/3553851/2013/11/30/Geheime-nota-Molukse-treinkapers-door-kogelregen-gedood.dhtml?originatingNavigationItemId=2

Leave a Reply

