Gratis

Nederlanders willen liefst voor niets eten, als het maar goedkoop is , in Bangkok zijn cafés die gratis eten weggeven, koopjeslopers/expats weten precies waar dat is en gaan ze allemaal af, niet alleen Nederlanders ,Britten, Belgen kunnen er ook wat van. IK zou me schamen om op een flesje water of 1 biertje de hele avond te zitten en dan komen voor het gratis eten. Café waar ik kom , naam noem ik …niet in Bangkok, ga ik nooit op vrijdag heen, gratis eten, ik kom op een andere dag en heb ik trek bestel ik gewoon wat. Ander voorbeeld, NVT (Nederlandse Vereniging Thailand) maandelijkse borrel met gratis bon voor een bier, komen mensen , liefst ontlopen ze de contributie, voor dat ene biertje, zelf bestellen ze er geen tweede bij , wel pakken ze rondjes mee aan, zelfde gedrag zie ik bij de gratis bijeenkomsten met eten en drinken op de Nederlandse ambassade, sommige expats zie je alleen daar omdat het gratis is, en dan lopen ze de hele avond met eten rond , worden bijna of helemaal dronken want het bier is gratis. De zuinige expats die ik ken gaan nooit voor 700 bath eten, 100 baht vinden ze al duur.IK ken een NLer in Bangkok die gaat altijd bij een griepje staan waar rondjes worden weggegeven, wil er ook een Chris (zo heet hij niet in het echt) tuurlijk wil Chris dat , als hij voor zichzelf wat wil gaat hij het aan de bar halen, want voelt dan dat hij vragen moet of anderen ook wat willen …..besteld nooit met anderen er bij. Dit sort mensen geven nooit meer uit dan een biertje per avond, hebben ze een goede avond gehad.Gierige expats weten altijd waar alles het goedkoopste is, zeg Jan (voorbeeld naam) weet jij ook ….Jan weet dat precies,’een Jan” kennen is makkelijk, maar niet als je met vrienden in een café staat en “Jan” komt er bij staan…..(als ik nieuwe autobanden moet , zorg dat je in den vreemde een Nederlander of Schot kent, die weten waar je moet zijn) De plaats waar ik woon is een zwembad welke een gratis krant heeft ter inzage , al 10 jaar komt daar dezelfde Schot (is een Belg, maar vooruit ik geeft de Schotten liever de schuld) die als eerste die gratis krant komt lezen, soms knipt hij er artikelen uit, zit er ineens een gat in)

Leave a Reply

